Hoppa till huvudinnehållet
Ring 112 i nödsituationer

116117 Jourhjälp

Välj kommun

Till­gäng­lig­hets­ut­låt­ande

DigiFinland Oy strävar efter att garantera tillgängligheten till tjänsten 116117.fi i enlighet med lagen om tillhandahållande av digitala tjänster (306/2019). Detta tillgänglighetsutlåtande gäller tjänsten 116117.fi. Den digitala tjänstens tillgänglighet har utvärderats av en utomstående expertorganisation. 116117.fi -tjänsten har genomgått ett omfattande tillgänglighetstest. Utlåtandet har utarbetats den 17 mars 2023.

Tjänstens tillgänglighet

Tjänsten uppfyller delvis tillgänglighetskraven (WCAG-kriterierna 2.1, A- och AA-nivå).

Innehåll som inte är tillgängliga

116117.fi-webbtjänsten har vissa tillgänglighetsproblem. Här följer en lista över de problem som vi känner till.

Innehåll eller funktioner som ännu inte är helt tillgängliga:

  • Webbplatsen har responsivitetsproblem (WCAG 1.4.10)
  • Nav-innehållsområde saknas på webbplatsen (WCAG 2.1.1)

Har du lagt märke till bristande tillgänglighet i vår digitala tjänst?

Berätta det för oss per e-post och så gör vi vårt bästa för att åtgärda bristen. saavutettavuus@digifinland.fiSidan öppnas i en ny flik

Tillsynsmyndighet

Om du upptäcker tillgänglighetsproblem på webbplatsen ska du först ge respons till oss, dvs. till webbplatsens administratörer. Det kan ta 14 dagar innan du får svar. Om du är missnöjd med det svar du får eller om du inte alls får svar inom två veckor kan du göra en anmälan till Regionförvaltningsverket i Södra FinlandSidan öppnas i en ny flik. På Regionförvaltningsverket i Södra Finlands webbplats finns noggranna instruktioner om hur anmälan kan göras och hur ärendet behandlas.

Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter

Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
https://www.tillganglighetskrav.fi/Sidan öppnas i en ny flik
webbtillganglighet@rfv.fiSidan öppnas i en ny flik
telefonnummer växeln 0295 016 000Sidan öppnas i en ny flik